۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

از ازدواج با عشق تا جدایی با نفرت قسمت شصت ونهم

×× مزیتهای ازدواج سالام برای اجتماع ××
وقتیکه در جامعه درصد افرادی که در یه ازدواج سالم هستن بیشتر بشه مزیتهای زیادی به همراه اون به اجتماع وارد میشه.
1- داشتن شهروندهای سالم از نظر فیزیکی
2- داشتن شهروندهای سالم از نظر احساسی
3- بالا رفتن درصد افراد تحصیلکرده
4- کم شدن خشونتهای خونوادگی
5- کم شدن آمار جرم و جنایت
6- کم شدن میزان مهاجرت
7- زیاد شدن ارزش دارایی های مردم
8- کم شدن نیاز به مشاوره خونوادگی
-------------------------------------------------
×× تجربه های یه زن و شوهر در مورد ارتباط زناشویی ××
دیروز همسرم ازمن سوال کرد که آیا اون چاق به نظر میرسه؟منم گفتم آره ؛ اون حدود 5 کیلو وزن اضافه کرده و من صادقانه اعتقادم رو بهش گفتم.حالا اون ازم رنجیده و اخمهاش توی هم رفته ؛ به من میگه تو خیلی رک و سنگدلی.آهای مردم....اون خودش ازمن سوال کرد.چرا این زنها تحمل شنیدن حقیقت رو ندارن؟
زن میگه:
حالا مگه چطور میشه گاهی وقتها برای ناراحت نکردن من نقش بازی کنی.چطور نمی فهمی وقتی ازتو میپرسم با این لباس چاق بنظر میرسم ، باید جواب بدی نه اصلا.از من نخواه علتش رو برات توضیح بدم.مسلما یه زن چاق خودش بهتر از هرکسی میدونه که چقدر چاق شده و حتما برای این چاقی فکری میکنه.جوابهای تند و آزار دهندۀ تو فقط کار رو خرابتر میکنه.پس تا وقتی که تلاش خودم نتیجه بده لطف کن و ساکت باش.اینطوری از زندگیت هم لذت بیشتری میبری.
مرد میگه:
ای مردهاییکه جان و اعصاب و زندگی خودتون رو دوست دارین ، شما رو به خدا هروقت همسرتون راجع به تناسب اندام و چاقی احتمالیش ازتون نظر خواهی کرد، با دقت کافی و زیرکی جواب بدین ( البته اگه تصمیم ندارین صاف صاف دروغ بگین).بجای مراجعه به مغز درموندتون ، اون رو به هر زن خوش اندام و زیبا که میشناسین تشبیه کنین.بگین اونها منو یاد تو میندازن.اگه موثر نبود ، سریع برید و موهاتون رو بتراشین تا دونه دونه اونها رو نکنده.این تنها چارۀ کاره.
×× زنها در مواجهه با فامیلهای شوهرشون ××
وقتی همۀ فامیل دورهم جمع میشن خواهر زادۀ شوهرم که هنوز یه نوجوانه مثل یه گربۀ وحشی بامن رفتار میکنه.شوهرم نه تنها ازمن حمایت نمیکنه ، بلکه با من تندی هم میکنه.چرا؟چون من گفتم تا وقتی خواهرزادش رسما ازم معذرت خواهی نکنه باهاش حرف نمیزنم.
زن میگه :
سر حرف خودتون بمونین.آدم پر رو و بی ادب رو باید سرجاش نشوند.پافشاری کنین تا ازتون معذرت خواهی کنن.( باید بهشون بفهمونین چی شما رو عصبی و ناراحت میکنه.شما که بی ادبی نکردی ، فقط با اون حرف نمیزنی...این کمترین و بهترین واکنشه).بچه ای که انقدر گستاخه که به خودش اجازه میده رو در روی شما قرار بگیره مقصر نیست.مقصر والدینش هستن که زحمت تربیت اون رو به خودشون ندادن.اگه با این کار شما رو آدم بداخلاق و بدی دونستن حداقل بداخلاقی کنین که دلتون نسوزه.
مرد میگه :
میدونین موضوع چیه؟اون به سرعت تصمیم میگیره جواب دندونشکنی به یه دختر بچه بده.اونوقت توقع دارین شوهرتون هم ازتون حمایت کنه و به کل خونوادش حمله کنه، واکنش اونها هم اصلا مهم نیست چی باشه فقط شوهر باید از زن طرفداری کنه ، همین.شما هم برای حل این مشکل یه شیپور بردارین وهمه جا جار بزنین تا وقتیکه اون خانمی که توی مهمونی مامانت اینا دامن مشکی پوشیده بود و موهاش رو طلایی کرده بود ازم معذرت خواهی نکنه دیگه هرگز پامو تو خونۀ مامانت نمیذارم.این هم یه راهشه!
××طرفداری ××
من و همسرم سالها بود که با یه زن و شوهر که از دوستامون هستن رفت و آمد داشتیم.حالا اونها ازهم جدا شدن.من دوست دارم رابطه ام رو با اون خانم حفظ کنم اما شوهرم میگه باید با هر دوتاشون قطع رابطه کنیم.اون از دست من عصبانیه.
زن میگه:
تو حق نداری من رو مجبور به کاری کنی.همیشه از اینکه مردها ، زنها رو به موذی گری و ریاکاری متهم میکنن ناراحت میشدم.حالا که ما صادقانه مثل دوتا دوست میخوایم روابطمون رو حفظ کنیم به ما برچسب ضد مرد میزنن.به شما توصیه میکنم در چنین مواردی به شوهرتون بگین روابط خصوصی دوستتون به شما مربوط نیست.ارتباط و عواطف شما نسبت به دوستتون امریست جدا.گذشته از اون با حفظ روابط خودتون با اون نه تنها کمک میکنین دوران بحران بعد از طلاق رو پشت سر بذاره ، شاید بتونین اون رو متقاعد کنین که به زندگیش برگرده.
مرد میگه:
من توقع دارم همسرم به خواسته های من احترام بذاره.اگه با اون خانم ارتباط داشته باشه شوهرش فکر میکنه که ما طرف اون رو گرفتیم.حالا از این هم که بگذریم،چرا میخوای مدام بنشینی و حرفهای مایوسانۀ اون رو در مورد زندگی ناموفق و خسته کنندش بشنوی؟منفی بافیها و تجربۀ ناموفق اون روی همسرم هم تاثیر میذاره.مسلما به اون میگه که مردها چنین و چنان هستن.اگه خیلی به موضوع طلاق علاقه داری بجای درگیر کردن خودت با یه مورد این چنینی ، بنشین و یکی از دادگاه های طلاق رو از تلویزیون از اول تا آخرش ببین.
نظر شما چیه؟؟؟
فکر میکنم با خوندن صحبتهای دو طرف به این نتیجه رسیدین که برای رفع مشکلات زناشویی بهتره که زن و مرد بدون اینکه بخوان خودشون رو بی تقصیر جلوه بدهند با هم بشینن و حرف بزنن و تحلیلهای خودشون رو از رفتارهاشون و طرف مقابل به همدیگه بگن تا به نتیجه خوبی در روابط شون برسن.....با تشکر...علیرضا

۵ نظر:

ناشناس گفت...

مرسي واقعا آموزنده بود

titu گفت...

سلام بشما دوست خوبم؛خواهش ميكنم؛خوشحالم مفيد واقع شده؛مرسي

titu گفت...

سلام بشما دوست خوبم؛خواهش ميكنم؛خوشحالم مفيد واقع شده؛مرسي

Mobina گفت...

Salam.tashakor az shoma.amozande bod.lotfan edame bedid.mersi

titu گفت...

سلام بشما مبينا خانم؛خوشحالم مفيد واقع شد؛نظرشما و همه خوانندهاي خوب وبم برام محترمه حتما ادامه ميدم؛تشكر از شما؛موفق و شاد باشيد