۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

از ازدواج با عشق تا جدایی با نفرت قسمت دوازدهم

اینم مطلبی درباره ازدواج موقت و تفاوتش با زنا
فرضو بر این می گیریم که ازدواج موقت دقیقا با زنا برابره اگه اینجوری باشه پس زنا کردن هم از نظراسلام حلاله، یعنی خدا زنا رو حلال میدونه اگه خدا زنا رو حلال میدونست چرا بنده خدا زنا رو حلال ندونه؟بنده خدا اگه تسلیم خداست تا حکم خدا رو اجرا کنه و اگه خدا رو قبول نداشته و تسلیم هوای نفسشه چرا استفاده از لذتی که نفس اونو می پسنده رو برای خودش حرام کنه؟
تفاوت ازدواج موقت با زنا
در ازدواج موقت، خطبه ی عقد بین زن و مرد خونده میشه، که نشون دهنده تسلیم بودنشون در برابر خداوند مهربونه، اما در زنا عشوه گری و چشم چرونی مقدمه کاره، اگه نیت در اصل عمل تاثیرگذار نباشه پس میشه گفت که روزه مساوی با گرسنگی کشیدنه آیا به خاطر این گرسنگی کشیدن ها ست که آمار جرم و جنایت هر ساله با شروع ماه رمضون کم میشه؟ اگه گرسنگی جرم و جنایتو کم میکنه، چرا اکثر مجرما از قشر گرسنه جامعه هستند؟ قبله برقراری رابطه عاطفی و جسمانی با دوست دخترتون، نیت ازدواج موقت کنین تا متوجه بشید که این نیت مقدس تا چه مقدار توی کاهش گناهای شما در سایرموارد موثره.
البته خطبه عقد موقت علاوه بر ایجاد تغییر در نیت قلبی انسان، چیزهای دیگری رو هم در درون خود داره.
دستور خواندن خطبه عقد موقت
بعد از تعیین مدت زمان و مقدار مهریه توسط دختر و پسر:
ابتدا دختر میگه: من خودمو به همسری تو در مدت معین با مهر معین در آوردم.
بعدش پسر میگه : قبول کردم.
معنی این خطبه چیه که مرز میون ازدواج موقت و زنا و تبدیل کننده گناه کبیره به سنت پیامبره؟
( من خودمو..) یعنی زن صاحب نفس خویشه و به اختیار خودش این کارو انجام می ده و کسی نمی تونه زنو مجبور به این کار کنه، در حالی که در زنا مرد می تونه بدون توجه به رضایت زن، به او تجاوز کنه.
(… به همسری تو…) همسری کلمه ایست پر معنی که محدودیت ها و مسئولیت های زیادیو نسبت به زنا برای روابط زناشویی تعریف می کنه، حالا چند محدودیت و مسئولیتو مختصر میگم : بعدازاینکه خطبه عقد خونده شد، مادر زوجه، به عنوان مادرزن، تا ابد بر مرد محرم میشه و ازدواج با مادر زن جایز نیست، و بعد از دخول همین مساله در مورد دختر زوجه نیز صدق می کنه، همچنین زن بعد ازخونده شدن خطبه عقد تا ابد، حق ازدواج با پدر و یا پسرِ شوهر موقت خودشو هم نداره.
در صورتی که بعد از محرمیت، نزدیکی انجام بگیره، زوجه باید بعد از تموم شدن مدت عقد، به اندازه دو حیض(Period) کامل (و اگه حیض نمی بینه 45 روز کامل) عده نگه داره، یعنی از ازدواج با مرد دیگه، خودداری کنه.
زن حق نداره در یک زمان، همسرِ بیش از یک مرد بشه و همچنین مرد حق ندارد در یک زمان با بیش از یک زن آمیزش جنسی انجام بده.
اگه از آمیزش زوج و زوجه، فرزندی بدنیا بیاد از پدر و مادرش ارث می بره و تمام حقوق فرزندیو داره.
(…در مدت معین…) تعیین مدت زمان ازدواج موقت یکی از واجبات این نوع ازدواجه که زن و مرد با توافق یکدیگر مشخص میکنند، بعد از تموم شدن مدت، محرمیت زن و مرد تموم میشه، در حالی که در زنا هیچ مدتی مشخص نمیکنند و زن و مرد در هر فرصتی که پیش بیاد، همبستر میشن.(این مشکل اصلی ازهم پاشیدگی زندگیهاست)
(…با مهر معین در آوردم…) تعیین مقدار مهریه هم یکی از ضروریات ازدواج موقته که زن و مرد بصورت توافقی بین خودشون مشخص می کنن، پرداخت اون چیزیکه به عنوان مهریه تعیین می شه برای مرد واجبه در حالی که در زنا پرداخت مهریه لزومی نداره.
(…قبول کردم) مرد با گفتن این جمله کوتاه تموم قونین همسری رو میپذیره، مدت، مهریه، مسئولیت (احتمالی) بچه دار شدن، اجرای شروط ضمن عقد و ….، این در حالیه که در زنا مرد هیچ مسئولیتی در قبال زن نداره و حداکثر پذیرفتن مسئولیت در زنا پرداخت پول به زنه.
امیدوارم این مطلب هم موثر واقع بشه براتون.....با تشکر.......علیرضا........

۶ نظر:

ناشناس گفت...

جيز بدي نبود فقط بعضي چيزها مبهم بود ممنونم ازشما.

titu گفت...

سلام بشما ممنون از نظرتون فقط متوجه نشدم منظورتونو از مبهم بودنش.مرسی

ناشناس گفت...

ممنونم

سحر گفت...

استدلال قشنگی دارین واقعا عالیه
وهمچنین وبلاگ قشنگی دارین تبریک میگم

titu گفت...

با سلام.خواهش میکنم اگر لطف میکردید اسمتونم مینوشتید بسیار سپاسگذار میشدم

titu گفت...

با سلام بشما سحر خانم نظر لطف شماست این وبلاگ متعلق به شماست نه من.مرسی از دادن نظرتون