۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

از ازدواج با عشق تا جدایی با نفرت قسمت هفدهم

اینم 10 تا از دلایل اصلی در خيانت زوجین به همدیگه:
1-فساد اخلاقی و چشم چرونی:
 بد اخلاقی یکی از زوجین و نداشتن پاکدامنی و چشم چرونیشون که براشون عادت شده(جدا از دلایلش که ریشه اون از چه زمانیه و علتش) باعث این عمل ناپسند میشه.
2-خیانت شوهر:
اکثر زنها برای انتقام جویی از هـمسرشون بهشون خیانت نمیکنن، ولی همشون احساس می کنن حالا که شوهرمون خیـانت کرده باید اونو هم مجازتش کنم و راهشو در مقابله بـه مثـل میدونن که واقعا اشتباهه.با اینکار و حتی تظاهر به اینکار فقط شخصیت و پاکدامنی خودشونو زیر سوال میبرن.
3-ابراز علاقه بیشتر توسط شخص دیگه:
همسران مـعمـولا وقـتـی مـورد وسوسه و شیرین زبونی شخص دیگه قرار میگیرن ممکنه دچار انحراف بشن.اما بعد از فهمیدن اینکه راهشون اشتباه بوده وپشیمون بشن و دوباره برگردن چه قیمتی رو باید بخاطر اشتباهشون بدهند؟ آیا ارزششو داره؟
4-تغییرات شدید شخصیتی و رفتاری همسر:
حتما این جملاتو زیاد شنیدین: اون دیگه مثل گذشته مهربون و با محبت نیست، زود عصبانـی میشـه، بـه هـر دلیلی دعوا راه میندازه ، کمتر صحبت می کنه، بهانه جویی مـی کنـه، ایـراد می گیـره ، بـه ظاهرش اهمیت نمیده ، به همسرش اهمیت نمیده ، دیگه از حرفهای عاشقونش خبری نیست و همه چیز یکدفعه عوض شده و ....
5-دیدگاه اشتباه
بعضی مردها متاسفانه به همسر خودشون فقط بعنوان یک شریک جنسی نگاه می کنن و از ارزشهای دیگه زندگی مطـلـع نیستن .ایـن امـر باعث میشه به امـور دیـگه نرسن و مسـیر اصـلی زنــدگیو منـحرف مـیکنن و درنـتـیجه سـرشکـسـتگی و سرخوردگی رو برا همسر خودشون بجا میگذارن .با اینکار اشتباه  فکر غلط خیانتو در ذهن خانمش برای جبران کمبودهای زندگیش و بدست آوردن چیزیکه شوهرش ازش دریغ کرده، تقویت میکنن.
6-عدم توجه و کم محبتی توسط همسر
تنها چیزیکه میشه با اطمینان کامل گفت اینه که هـمـه همسران مخصوصا خانمها تـشـنـه و عاشق تعریف و تمجید توسط همسرشون هستن بخصوص وقتیکه تغییری در اونها بوجود بیاد. اگه مثلا همسری موهای بلندشو کوتاه کنه و توسط همسرش مورد توجه و تعریف قرار نگیره باید منتظر این باشین فرد دیگه ای زحمت اینکارو بکشه!!!
7- غافل شدن از هم
برخی از همسران احساس می کنن کـسی که دوسـت داشـته تمام وقـتشو باهاش بـگـذرونـه الان بیشتر وقتشو در محل کار و با همکاراش و دوستاشه ، احساس تنهایی میکنه چونکه هروقت به همسرش احتیاج داره اونو کنار خودش نمیبینه ،و بخاطر کارهایکه انجام میده مورد تشویق همسرش قرار نمیگیره و اینجاست که احساس کمبود میکنه و  چون همسرش کمترین انتظارشو برآورده نمی کنه.
8-پول  و وضعیت مالی
با کمال تاسف برخی از زوجین مخصوصا خانمها بدلیل اینکه همسرشون  وضعیت مالی خوبی نداره و به مـقدار کافی بهشون پول نمیده فقط و فقط بخاطر پـول ( و نه عشق ) و برآورده نشدن نیازهای مادی خودشون به سمت دیگه ای کشیده میشن که این بسیار جلوه زشت و نا پسندی داره چرا که با کمی همدلی و تلاش میشه براحتی به خواستهای معقول مادی زندگی دست پیدا کرد.
9-مهمترین مساله که از دیده اکثر مردم بدلیله داشتن اعتقادات مذهبی مسخره بنظر میاد و بنظر من عامل اصلی خیانت و جدایی زوجین و از هم پاشیدگی زندگیشون میشه مشکل برطرف نـشدن نـیاز جنـسیشونه. امـروزه با پـیـشـرفـت علـم پزشکی بسیاری از مشکلات و کمبودهای جنسی چه در مردها و چه در زنها براحتی قابل درمانه.
10- حس داشتن حسادت
به نظر من پـست تـرین دلیـل بـرای انـجام خیـانت همسران به همدیگه حس حسادت نسبت بـه همسره. ایـن حس معمولا در همسرانی که به شکلی دارای مشکلات و کمبودهـای روانـی که در زندگی گذشتشون داشتن دیده میشه وخوشبختانه تعدد اینجور همسران بسیار کمه.

نتیجگیری میکنیم: خیانت به هر صورتیکه باشه و به هر دلیلی که انجام بگیره زشت و تنفر آوره و آخرش چیزی نیست جز××شرمندگی××.....باتشکر.....علیرضا....

هیچ نظری موجود نیست: