۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

از ازدواج با عشق تا جدایی با نفرت قسمت بیست وپنجم

×× راههای موفقیت در روابط دوستی و زناشويي ××
روزهاي اول آشنایی (دوستی 2نفر باهم و یا ازدواج 2نفر باهم)، هيچکدوم از 2طرف فکر نمیکنن که این رابطه بینشون قوانين و مقررات داره وبراشون مهم نیست.چون این زمان براشون زمان خوب و خوشیه و قانون گذاشتن و اجراش براشون لازم و ضروري به نظر نمیاد؛ اما این اشتباه است و از همون ابتدای دوستی و یا ازدواج باید رعایت قوانین رابطه رو انجام داد.در کنار اين قوانين يک سري مجازاتها هم باید براي اجرا نکردنش در نظر گرفت.اگه ميخواين همسرتون از قوانيني که شما گذاشتین  پيروي کنه، اول خودتون اونهارو رعايت کنین. پس بهتره اگه خودتون قوانین تونو رعايت نکردين،اول مجازاتو روي شخص خودتون پياده کنين.بعضی از قوانین در رابطه بین زوجین و یا دوستیها بشرح زیر است:
1- هيچکدوم از دو طرف نبايد با شخص سومي ارتباط داشته باشن
این قانون ابديه که همه باید اونو بپذيرن.هيچگونه خيانتي وجود نداشته باشه(حتی دادن یک اس ام اس). شما وقتی با کسی دوست میشین ویا ازدواج میکنین،خود به خود این قانونو قبول میکنین و بايد مثلا گردش و تفريحهاي تنهایی رو کنار بگذارين و یا حرف زدنهای بیخود با دوستهای قدیمیتون که عادتکردین حتما روزی چندبار باهاشون تماس بگیرین و صحبتهای بیفایده بزنین و وقت گذرونی کنین و...چونکه تنها چيزي که ميتونه شما رو در زندگي مشترکتون و یا دوستی هاییکه قراره به ازدواج ختم بشه رو به موفقيت برسونه، اعتماد متقابله. زمانيکه حتي يک بار بوي خيانت به رابطه وارد بشه، اعتماد براي هميشه از بين میره.پس حتی 1لحظه هم فکر خیانت به طرفتونو نکنین حتی اگه مطمئنین که طرفتون متوجه هم نمیشه معمولاً هر2نفر به چنين قانوني پايبندن و دوستدارنکه اونو اجرا کنن. خانم دوست نداره که شما با دخترهاي ديگه اينطرف واونطرف بری و دوست باشی و... شما هم دوست ندارين که همسرتون و یا دوستتون دنبال مردهاي ديگه راه بيفته. همون اول شروع رابطه 2 نفری فقط کافيه که 1بار به اين قانون اشاره کنين. و اهميت اين موضوع رو بطرف مقابلتون تذکر بدین.
مجازات نقض این قانون:تنها مجازاتي که ميشه براش در نظر گرفت پايان دادن سريع و بی معطلی به رابطه خودتون با طرف مقابلتونه مخصوصا در دوستیها که از همون ابتدا و شروع نشدن زندگی مشترک داره بهتون خیانت میکنه وای بحال آینده.
2- انتظارات و توقعهای بیجا نداشته باشین
توقعات بيجا در يک رابطه جايي ندارن؛ و اينو از همون ابتداي رابطه بايد روشن کنین.بايد انتظارات طرف مقابلتون از شما منطقي باشه. توقعات بيجا و آرزوهاي غير منطقي ميتونه رابطه رو خسته کنندش کنه.در ابتداي رابطه شايد براي جلب رضايت و بدست آوردنش هر کاري که ميخواد رو براش انجام بدین و هر کاري که از دستتون بر بيايد مثلا درستکردن غذاییکه دوست داره ،خريدن گلهاي قشنگ براش و بردنش به جاهاییکه دوست دارده و... در کل اینکارها خوبه، اما نبايد دراين کارها زياده روي بخرج بدین. به هرحال شما هر زمان که تونستین و تواناییشو داشتین این کارها رو انجام بدین ، نبايد از انجامش دريغ کنين، شما بايد محبت به طرفتون بدين نه اينکه اونم بيش از اندازه ازتون انتظار داشته باشه و سواستفاده کنه
مجازات نقض این قانون:مثلا اگه طرفتون ازتون انتظار داره که هر روز براش گل رز بگيرين، چند روز اينکارو انجام ندين تا طرفتون به اين نتيجه برسه که توقعش از شما بیجاست.
3- انتظار داشتن مالکیت طرفتون
شروع يک رابطه به این معنی نيست که بعد از مدتي يکي از طرفين مالک طرف ديگر ميشه. هر دو طرف بايد آزادانه زندگي کنن.سعی کنین مطابق ميلش رفتار کنین و هر کاري که دوست داشتین انجام ندین.اما توی اینکار زیاده روی نکنین تا باعث بشه طرف مقابلتون خودشو مالک شما بدونه و بهتون بگه:خوب از اين به بعد من بجات تصميم مي گيرم.
مجازات نقض این قانون: شما باید آزاديهاشو محدود کنين.مثلا اگه اون سرخود برنامه ريزي کرد که امشب با خانواده عمه و شوهرعمش شام رو بخورین، شب بعد شما اونو به تماشاي يک فيلم خسته کننده ببرين.
4- اتفاقهای گذشته رو فراموش کنین
زمانيکه شما با يک نفر ارتباط برقرار ميکنين، بايد گذشته رو فراموش کنين. هيچکدوم از طرفين حق ندارن از اتفاقاتي که در زندگي گذشتشون افتاده بعنوان پيش داوري ازش استفاده کنن.هيچوقت به همسرتون نگين که نامزد قبليتون ازش قشنگتر بوده که اونو بهتون جوابی بده که خودتون بهتر ميدونين چی میگه.منظورم اين نيست که نبايد در مورد گذشته خودتون هيچی نگین. اگه بخواین با کسي ازدواج کنين، بايد بدونه که در گذشته چکارايي ميکردین و چه زندگي داشتین اما بطور کلی نه جز به جز؛ اما نبايد اجاز بدين که گذشته شما روش تاثير منفي بذاره.مهم از الان به بعده.اما اونم نباید سواستفاده کنه
مجازات نقض این قانون: اگه احساس ميکنين که همسرتون در گذشته زندگي ميکنه، شما هم بعضی از اخلاقهاتونو که دوست داره، کم کنین، اما بهش بگين که چرا اینکارو کردین تا اونم فکر نکنه شما آدم خوبي نيستين. بهش بگين که وقتي گذشتتو فراموش کردی منم میشم همون آدمیکه قبلا بودم
نتیجه گیری کلی:
در عمل ثابت کنین که عاشق هم هستین نه با حرف مشه اینجوریم گفت 1دل باشن برای 1 دلبر.گذشتن از خواسته خودتون بخاطر طرفتون.ارزش قائل شدن برای حرفش و به یاد داشتن اخلاقهاش و حرفهاش.وفادار بودن بهم حتی اگر ازهم ماهها و سالها دور بودین.اینو بخاطر بسپارین که هیچکس به درد شما نمیخوره جز خودتون 2نفر.نه دوست نه فامیل نه آشنا و...بهم احترام بذارین.اینم بدونین چه زن و چه مرد همه یکی هستن(جدا از اخلاقهاشون منظورم جسمشونه)همیشه اگه خودتونو زرنگ میدونین طرف مقابلتونو زرنگتر بدونین تا راه اشتباهی رو نرین که آخرش پشیمون بشین......با تشکر.....علیرضا..........

۶ نظر:

ناشناس گفت...

تا مي تواني دلي به دست آر دل شكستن هنر نمي باشد دلي كه عشق نداره به مثال سنگي است كه جان نداره.چيزها يعبرت آموزي بود البته براي كساني كه چنين رفتارهايي دارند.ممنونيم از شما.

titu گفت...

با سلام و تشکر از شما.امیدوارم برای کسانیکه چنین رفتارهایی دارند موثر واقع بشه.ممنونم از شما

فرشاد گفت...

سلام و درود بر شما دوست عزیز
من هم عرض خسته نباشید و آرزوی کامیابی برای شما دارم.
و ممنون از اینکه به من سر میزنی و من رو سرافراز می کنی.

titu گفت...

سلام دادش گلم خواهش میکنم عزیز وظیفه است.تشکر از لطفی که بمن داری.شما سرورید.مرسی ازت

نسترن گفت...

(سلام)اي كاش دلم اسير و بيمار نبود در بند نگاه او گرفتار نبود من عاشق و او زعشق من بي خبر است اي كاش دل دلبر و دلدار نبود!!!مرسي.

titu گفت...

سلام نسترن خانم شعر زیبایی بود منم میگم آنزمان که باید قدر بدانیم کوتاهی میکنیم و بعد از ازدست دادنش آه میکشیم نا امید نباشید زندگی ادامه داره چه با هادی و چه بی هادی یکم فکر کن به کارهای خودت شاید توهم مقصر بودی.موفق باشید در عشق بعدیت اما اگر اشتباهی در عشق قبلیت داشتی بهتر اون اشتباهو اصلاح کنی که منجر به ازدست دادن عشق جدیدتم نشه.برات آرزوی خوشبختی دارم.ممنوم از شما