۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

از ازدواج با عشق تا جدایی با نفرت قسمت پانزدهم

اینم چندتا سوال دیگه به ایمیلم فرستاده شده همراه با پاسخ آن
مطالب خوبي بود ممنون ولي يه سوال اينكه اگر در خيال و رويا با يكي تماس جنسي يا همون سكس كني گناه است يا نه.ممنونم از شما.

این مسئله جنبه های مختلفی داره اما از نظر کلی اشکال داره بعنوان مثال شاید در ذهن شما رابطه جنسی با یکی از محارم صورت بگیره.جبنه دیگرش خودارضایی است
خودارضايي عوارض جسمي و روحي و رواني زيادي داره. عوارضي مانند: افسردگي و بي حالي و ضعف بينايي ، ضعف قواي جسماني ، آسيب دستگاه تناسلى و ناتوانى‏هاى جنسى و توليد مثل، بيماري هاى مقاربتى‏،عقيم شدن‏،کم خونى، کم اشتهايى و مشکلات گوارشى؛کم خوابى و اختلال در خواب؛ تنگى نفس؛ سر درد و سرگيجه؛پيدايش تغييرات در نخاع و ستون فقرات، ضعف حافظه، حواس پرتى و ناتوانى در تمرکز فکرى‏،اضطراب ،افسردگى‏، پرخاشگرى و بد اخلاقى‏، يأس از زندگى‏، از بين رفتن خلاقيت‏ها، توانايى‏ها و سرکوب شدن استعدادها، عدم ميل به تحصيل، مطالعه، فعاليت‏هاى فکرى، هوس باز و بى‏بند و بار شدن ، افت تحصيلى‏، و ..
روان شناسان مى‏گن: براى ترک يک عادت بد، حتماً بايد به سراغ عادت خوب رفت و آن رو جانشين عادت بد نمود.
راههای ترک استمنا(خود ارزایی) در فکر و یا در عمل
قدم اول در ترک استمنا اميد به نجات از دام اين بيماريه و البته اینکارو نمیشه یک شبه انجام داد
قدم دوم: تصميم، اراده و صبر در برابر خواسته‌هاي نفسانيه.اگه قبلا تصمیم گرفتید و نتونستید اینکارو انجام بدید ناامید نشید و ارادتونو قوی کنید ودوباره سعی کنید
قدم سوم:هميشه قبل از خواب مثانه خودتونو خالی کنيد . شب‏ها به خصوص غذايي سبک بخورید.
قدم چهارم:معده خودتونو تا انتها پر نکنید یعنی هنوز چند لقمه ديگه جا دارين ، دست از خوردن غذا بکشين.
قدم پنجم:از پوشيدن لباس‏هاي تنگ و چسبون (به خصوص لباس زير ) خودداری کنید
قدم ششم:هیچوقت توی حمام به طور کامل لخت نشيد. مثلا درحالي که هنوز زير شلواری پاتونه، قسمت بالایی بدنتونو بشوييد. از ليف و صابون زدن به اندام جنسي خودتون که باعث تحريکش مي شود جاوگیری کنید. مطمئن باشين تماس آب و صابون با اندام جنسي بدون دست زدن بهش براي بهداشتش کفايه.
قدم هفتم:از خوندن، شنيدن، نگاه کردن مطالب و تصاویر شهوت انگیز دوری کنید.
قدم هشتم:از خوردن مواد غذايي محرک مانند: خرما،پياز، فلفل، تخم‏مرغ و غذاهاي چرب بپرهیزید یا حداقل کم بخورید.
قدم نهم:از نگاه کردن و دستزدن به اندام جنسي خود پرهيز کنيد.
قدم دهم:هرگز به رو نخوابيد.
قدم یازدهم:براي تخليه انرژي زايد بدن به طور منظم و زياد ورزش کنيد.
قدم دوازدهم:تا میتونید به نامحرم نگاه نکنيد، حتي اگه مجبور به صحبت کردن با او بودید.
قدم سیزدهم: با جنس مخالف رفتار متکبرانه داشته باشيد، سعی کنید با روي باز و نرمي باهاش برخورد نکنيد
موفق و پیروز باشيد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دختري هستم 22 ساله.که به علت تحصيل ومشکلات ديگه و مشغله هاي آن نتونستم ازدواج کنم و به دليل آنکه در يک خانواده مذهبي زندگي مي کنم و کاملا شخصي مذهبي و معتقد هستم تا حالا با هيچ پسري رابطه نداشتم.به شدت احساس مي کنم بايد خودمو از لحاظ جنسي تخليه کنم و با توجه به مسايلي که در بالا گفتم اين کار برام مقدور نيست .لطفا منو راهنمايي کنيد.

1ـ سن شما براي ازدواج دیر نشده .لااقل تا30 سالگي براي يک ازدواج صد در صد موفق فرصت دارين.اصلا نگرانه دیر شدن برای ازدواجتون نباشین.
2ـ نياز جنسي مثل نياز به آب و غذا برای زنده موندن حتمی نیست . مي‌شه آدم سال‌ها مجرد بمونه(افرادی هستن تا زمان مرگشون به هر دلیلی مجرد بودن). کنترل غريزه جنسي به هيچ وجه به معني سرکوبيشم نیست، بلکه به معني کنترلشه.
3ـ انرژي جنسيتونو مي‌تونید از طرق ورزش، تنفس عميق 25 ـ 30 بار در روز، تفريحات سالم،و... تخليه کنید.
4ـ سعي کنین بجای اینکه به مزاياي لذت جنسي فکر کنید، به عیبهای لذت جنیستون فکر کنید.سعي کنيد نياز جنسيتونو تا زمان ازدواجتون مساله ای پيش پا افتاده و حتی پایینتر از شخصیت خودتون بدونید.
5- پاکدامني خودتون ارزشش بیشتر از لذت جنسیتونه.
6- با خانوادتون و یکی از فامیلهاتون که راحتید مساله ازدواجتونو در میون بذارید تا بشما کمک کنه برای انتخاب همسر
7- توی مجالس مخصوص خانها سعی کنید شاد و خوشحال باشید و زیاد حس نجابت بخودتون نگیرید چون خیلی از مادرها برای پسرهاشون توی این مجالسه زنانه همسر انتخاب میکنند.
امیدوارم مشکاتون حل بشه ما رو هم عروسیتون دعوت کنید.موفق باشید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دختري 19 ساله هستم که در 8 سالگي توسط يکي از اقوام مورد سوء استفاده جنسي قرار گرفتم . از آنجايي که خانواده مذهبي دارم در مورد مشکلم با آنها هيچ سخني نگفتم اما نمي دونم پرده ام سالم است يا نه .

متأسفانه مشکل شما يکي از مشکلات رايج ميون دخترهاست.تشخيص بکارت يا عدم بکارت شما به هيچ وجه بدون معاينه دقيق پزشک متخصص امکان نداره.احتمال پارگي پرده از راه هاي ديگه هم مثل پرش يا ضربه شديد وجود داره.ترس شما ازآبرو ريزي  و لو رفتن موضوع جلوی خانواده و شوهر آينده براي شما ضجرآورتره تا از دست دادن بکارتتون.در هر صورت توصيه ميکنم:
1ـ اگه رفيق صميمي داري ، با گفتن کلي اين موضوع (بدون اشاره به جزئيات) و بدون اطلاع خانوادت به اولين متخصص که فاصله زیادی تا محل سکونت شما داره برای معاینه برو
2ـ اين سؤالو از خودت بپرس تا کی پنهان کنم؟اگه د ر همون سن 8سالگی میگفتم این مشکل با نیم ساعت حل میشد.اما ناراحت نباش هنوزم دیر نشده
3ـ اگه از ترس اینکه دکترها و متخصصهای شهر یا روستاتون امکانداره بگوش خانوادت برسونن با رفتن به اردوی تفریحی در شهری دیگه به پزشکش مراجعه کن
4ـ یا بصورت تلفني با مطب دکتر تماس بگير وبه صورت معاينه تلفني مشکل خودتو حل کن.
متاسفانه د ر فرهنگ غلط ما که بکارتو نشونه پاکی دختر میدونن باعث بروز این مشکلات میشه حتی دختریکه ناخواسته مورد تجاوز قرار میگیره باید بسوزه.موفق باشید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
من تازه عقد کرده ام و موقع پاره شدن بکارتم اضطراب زيادي داشتم بعد اولين نزديکي کمي خون اومد ولي دفعه ي دوم خونريزي بيشتر بود حدود 6 روز بعد که تقريبا لبهه هاي بکارتم خوب شد باز نز ديکي داشتيم هنگام نزديکي ديگه خون نيومد ولي فرداش دوباره از بکارتم خونريزي خيلي کمي داشتم مي خواستم بدونم اين طبيعيه و بعد مدتي خوب مي شه ؟ چقدر طول مي کشه ؟ ايا طبيعيه که بعد اينکه پرده پاره شد موقع نزديکي بعدش بازم از لبه ها ي ضخم خون بياد ؟ايا بايد به دکتر برم ؟ ترو خدا زودتر جواب بديد خيلي تو نت گشتم ولي نتونستم چيزي در اين باره پيدا کنم  مي ترسم مشکلي داشته باشم ترو خدا خواهش مي کنم زودتر جوابمو بديد خيلي نگرانم خيلي فکرمو مشغول کرده منتظرم

ترس و بیقراری شما بدون شک دراين موضوع بيشتر از هر چيز اهمیت داره تا مشکل خونريزي. پس ترس شما در اين موضوع تا حد زيادي بي‌مورده. چه بهتر که در اسرع وقت براي معاينه دقيق‌تر به متخصصين زنان و زايمان مراجعه کنید.مطمئن باشید به احتمال زياد دکتر متخصص خيال شما را از اين بابت صد در صد راحت میکنه و بدونید این مشکل در بسیاری از خانمها دیده شده و نشونه پاره شدن بکارت شماست نگران نباشید.خوشبخت باشید
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دختري 25 ساله و مجرد هستم و خيلي هم به مذهب و خدا پايبند هستم و تا به حال هم نزديکي نداشته ام چند روز پيش وقتي از خرید بر مي گشتم پسري با موتور از کنار من رد شد و از پشت انگشت خودشو را در من فرو کرد . در اون موقع احساس بدي بهم دست داد ولي درد نداشتم اما آن روز لکه هاي قهوه اي را مشاهده کردم .حالا خيلي نگران هستم که پرده ام آسيب ديده باشه مخصوصانکه خواستگارم دارم.تورو خدا بگید چکار کنم؟؟

متاسفم برای اتفاقیکه افتاده براتون.بشما توصیه میکنم هرچه زودتر به متخصص زنان مراجعه کنید و حتما موضوع رو با مادر محترمتون یا یکی از فامیلهاتون که اعتماد دارید درمیون بذارید.اگر معاینه رو زود انجام بدید راهه نجات شما هست.نگران نباش و نترس که این ترسو نگرانی شما در آینده مشکل سازه براتون و متاسفانه همونطور که در بالا گفتم واشاره کردم دچار دید غاط دیگران که بکارتو نشانه پاکی دختر میدونند میشید..موفق و سربلند باشید........باتشکر.........علیرضا...............

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ممنونم خيلي مطالب جالبي بود و من هم به جوابم كمي تا قسمتي رسيدم.ممنونم ازشما.

titu گفت...

خواهش میکنم شرمند اگر نتونستم بهتر از این راهنمایی کنم مرسی از دادن نظرت