۱۳۸۹ خرداد ۵, چهارشنبه

از ازدواج با عشق تا جدایی با نفرت قسمت پنجاهم

×× راههایی برای احترام به همسرتون ××
برای اینكه بهمسر خودتون احترام بذارین اول باید روحیات و خواسته های اون رو در نظر بگیرین.دنیاش رو درك كنین و بفهمین كدوم رفتار شما رو نشونه احترام میدونه.
در اینجا به راههای متفاوت برای ابراز احترام زوجین به همدیگه اشاره میكنم:
1- دنیای مردها استدلالی و دنیای زنها احساسیه.راز صمیمیت میون این دو درك همدیگه است.بنابراین قبول کردن دنیای متفاوت همسرمون راهی برای احترام به همدیگه است.
2- مردها موقع سختی و فشار دوست دارن به درون خودشون برن و مشكلات رو در عالم ذهن خودشون حل كنن اما زنها وقتی دچار مشكل میشن دوست دارن حرف بزنن.اونا در واقع با حرف زدن خالی میشن و بعد حس زنونه خودشون رو تقویت میكنن پس فرصت به اونا برای حرف زدن نشونه احترانم به اوناست.
3- زنها موقع گرفتاری دوست دارن علاوه بر حرف زدن شنونده فعال داشته باشن.مردها هم دوست دارن كسی خلوتشون رو بهم نزنه.گوش كردن به حرفهای زنها و راحت گذاشتن مردها در خلوت ذهنشون احترام متقابل بشمار میاد.
4- زنها بخاطر داشتن دنیای احساسی شدید بخودشون حق میدن كه در مواردی اظهار ناراحتی كنن مردها باید این حالت که در طبیعت اونهاست رو تحمل كنن.این یكی از رازهای صمیمیته.گاهی بهشون بگین:طبیعیه شما از این موضوع ناراحت باشین.
5- وقتی زنها مشكلات خودشون رو مطرح میكنن نه برای اینه كه مشكل رو حل كنن بلكه میخوان بگن كه حرفی زده باشن.مردها در این موقع نباید طبق دنیای خودشون راه حل ارائه بدهن باید ده دقیقه سكوت كنن و گوش بدهن و با گفتن عبارات كوتاهی اون رو بحرف زدن تشویق كنن.
6- مردها وقتی از سر كار میان دوست دارن سردی كارو با گرمی عاطفه خانمشون تموم کنن.زنها باید اونا رو تحویل بگیرن و اگه دیدن كه مرد به دنیای ذهنی خودش فرورفته مدت كوتاهی بهش كاری نداشته باشن.بعدش با زمینه سازی اون رو به صحبت وادارکن.پس اینکار هم یكی از نمادهای احترام بهمسر تلقی میشه.
7- مردها نمیتونن در یه زمان هم حرف بزنن هم احساس كنن و هم فکر کنن ولی زنها میتونن.به همبن جهت اگه زنی رو بحرف زدن وادار کنی علاوه بر حرف زدن احساس صمیمیت میكنه و همزمان فكر میكنه احترام به زنها فرصت حرف زدن برای بهتر شدن احساس و فكرست ولی مردها چون نیازمند تایید و تشویق هستن اگه خانمها جوری رفتار كنن كه اونا احساس كنن كه همسرشون بهشون اعتماد داره اونا رو قبول میکنن و در كارهای كوچیك هم ازشون تشكر میكنن و اونا رو تشویق هم میکنن و احساس میكنن كه محترم واقع شدن.
8- مردها دنبال آزادی و استقلال هستن خانمهاشون نباید با حربه هایی كه در زندگی زناشویی در اختیار دارن(مثل رابطه جنسی) مردها رو زیر سلطه خودشون بگیرن و اونا رو به آدمی بی خاصیت در مدیریت و تدبیر خونه تبدیل كنن بنابراین احترام به اونا در دادن حق تصمیم گیری و نظارت راهیه برای احترام گذاشتن بهشون.
9- مردها و زنها گاهی با فاصله گرفتن موقت از همدیگه به روابط مرده خودشون شوك وارد میكنن و اون رو حیات تازه میبخشن باید گاهی دوریهای همدیگه رو تحمل كنین تا قدر نزدیكی رو بدونین.
10- زنها گاهی از بیان احساسات خودشون فرارین.وقتیکه محرم رازی پیدا کنن احساسات خودشون رو بروز میدن شما همون محرم راز باشین براشون و اجازه بدین تا همسرتون هرجوریکه دوست داره ابراز احساسات كنه.اون ممكنه گاهی بخنده و گاهی گریه کنه درك کردن اون احترام گذاشتن بهشه.كاری كنین كه اون احساس كنه اونجوركه هست مورد لطف و توجه شماست وشما نمیتونین بدون اون زندگی كنین وقتی این احساس رو در اون بوجود بیارین شما رو محرم رازش میدونه و اینجوری میفهمه كه مورد احترام شماست........با تشکر........علیرضا

۴ نظر:

ناشناس گفت...

مرسی از راهنماییتون.خوش بحال همسرتون که شوهری مثل شما داره خیلی ها حسرت داشتن چنین شوهری رو دارن.من متاهلم اما همیشه آرزو داشتم شوهرم منو درک کنه اما متاسفانه اون فقط بفکر کارشه نه زن و زندگیش

titu گفت...

سلام بشما دوست عزیز.خواهش میکنم.امیدوارم مفید واقع بشه براتون.من در حال حاضر مجردم و قصد ازدواج ندارم اما چند وقت قبل یه مورد خوبی بوده که متاسفانه بخاطر مسائلی قسمت نشد ازدواج کنم اما بفکر ازدواج هستم در اولین فرصت اینکارو میکنم چون ازدواج راهیه برا جلوگیری از گناه و نزدیکی بیشتر به خدا.انشالله شماهم با تلاش خودتون و خوندن مطالب از ازدواج با عشق تا جدایی با نفرت که راههای ارتباط صحیح با همسرم رو بیشتر نوشتم موفق میشید اگر مایل بودید به همسرتون بفرمایید با من تماس بگیرند تا راهنماییشون کنم.به امید خوشبختی تموم زوجین عزیز

ترانه گفت...

وووووووووووووااااااااااااااااایییییییییییییییییییییی داداشی بلا نگفته بودی قصد ازدواجت اینقدر جدیه وگرنه خودم برات آستین بالا میزدم فدای داداشی گلم برای عروسیت دعوتم کنی ها یادت نره به قول خودت با آبکش آب میارم دختره حتما لیاقت داداشی منو نداشتی "خوشبخت و موفق باشی داداش"
خدانگهدارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

titu گفت...

داشتیم آبجی کوچیکه؟؟؟؟؟راستش یک مورد مناسبی برام پیدا شده بود خیلی خیلی دختر خوب و مهربون و باشخصیت و... بود اما متاسفانه با خونوادش بمشکل برخوردم.فعلا قصد ازدواج ندارم آبجی عزیز گفتم اگر مورد خوبی برام پیدابشه و خونوادشهم برام ارزش قائل بشن شاید ازدواج کنم.پدر مادرم خیلی اسرار دارن من زودتر ازدواج کنم حقم دارن بلاخره الان نزدیک دوسال و نیمه که تنهام و خودم هم خسته شدم از تنهایی.اگر شخص مناسبی پیدا کردم حتما شما دعوتید.شما حق خواهری گردن من دارید آبجی خوبم.امیدوارم مشکل شماهم حل بشه و به عشقتون برسین.مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی